کد خبر: 1206881
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده ای استان مرکزی
مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: در راستای تحقق اهداف دولت سیزدهم در تکمیل طرح‌های نیمه تمام در حوزه راه‌های استان مرکزی در دوسال اخیر ۶۲ طرح نیمه تمام تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. 

مهرداد جهانی  اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف دولت سیزدهم در تکمیل طرح‌های نیمه تمام در حوزه راه‌های استان مرکزی در دوسال اخیر ۶۲ طرح نیمه تمام تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی بهره‌مندی ۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته در سطح استان، تکمیل پنج تقاطع غیرهمسطح از جمله راه آهن پرندک، کردیجان، راه آهن نورآباد شازند، شهید مهدی پرندک و نادرآباد، تکمیل پنج دستگاه پل بزرگ ازجمله پل شازند به آستانه، پل طریزآباد تفرش، پل گوگسیگرد تفرش را از جمله این طرح‌ها برشمرد و گفت: در دو سال اخیر فعالیت دولت سیزدهم ۹۱۰۰ کیلومتر اجرای خط کشی با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از رشد سه برابری خط کشی راه‌ها خبر داد و گفت: در سنوات گذشته خط کشی راه‌ها سالانه حدود ۱۵۰۰ کیلومتر بوده ولی در دولت سیزدهم به ۴۵۰۰ الی ۴۶۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

جهانی با تاکید بر لزوم رفع نقاط حادثه خیز با هدف کاهش حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن اظهار کرد: شناسایی و تصویب ۳۲ نقطه حادثه خیز شناسنامه دار در حوزه ایمن سازی راه‌ها از مهمترین اقداماتی بود که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفت که از این تعداد ۳۰ نقطه که در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بوده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به ساخت ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی به عنوان یکی ازشاخص‌ترین اقدامات دولت سیزدهم بیان کرد: روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۸ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان مرکزی از راه آسفالته برخوردار شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به ایمن سازی ۳۰۰ نقطه مستعد حادثه در سطح استان طی دو سال اخیر اذعان داشت: این پروژه ها در قالب طرح‌های ارتقاء ایمنی راه‌ها و طرح راهداری محوری اجرا شده است. مستحضر هستید که در بین راه‌ها پیچ‌های تندی وجود دارد که برای ایمن‌سازی این پیچ‌ها و نقاط کور نیاز است تا تپه‌ای به منظور افزایش شعاع دید برداشته شود و در آن محل قُوس اُفقی داشته باشیم؛ گاهی هم نیاز به روشنایی، نصب تابلو و علائم هشداردهنده، نصب چراغ راهنما و یا احداث شانه خاکی در نقاط پرتگاهی احساس می شود که تماماً به همت و تلاش اکیپ‌های راهداری بررسی و اغلب به صورت امانی با استفاده از ظرفیت ماشین آلات راهداری در اختیار اجرا می‌شود که همین اقدامات موجب افزایش ایمنی راه‌های استان مرکزی شده است.

علی اکبر اسدی معاون عمرانی استانداری مرکزی نیز از کاهش تصادفات در استان خبر داد و گفت: مرکزی به دلیل واقع شدن در شاه راه ارتباطی کشور رتبه چهارم تردد در جاده‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با وجود بالا بودن ترددها اما با تلاش‌های ارزنده اداره راهداری و پلیس راه میزان تصادفات در استان روند کاهشی داشته است.

محمد پورشمس، رئیس پلیس راه های استان مرکزی در این آیین خدمات کاهش نقاط حادثه خیز جاده‌ای را رویکرد مهم پلیس راه و راهداری اعلام و اظهار کرد و گفت: همراهی این دو دستگاه در کنار یکدیگر نقش به سزایی در کاهش تصادفات داشته است.

وی در خصوص رفع نقاط حادثه خیز گفت: هر سه سال یکبار نقاط حادثه خیز استان احصا میشود که هم اکنون تمام نقاط رفع شده و تنها تقاطع خنداب باقی مانده است که رفع نقاط حادثه خیز این شهرستان نیز انجام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار